Obserwatorzy

niedziela, 13 stycznia 2013

Gliniana Babcia - tutorial

Dziś chciałam Wam pokazać tutorial na babcię z gliny, chodź tak naprawdę jest to tutorial o babci z masy solnej, który zaczerpnęłam z książki Agnieszki Bojrakowskiej-Przeniosło "Ozdoby z masy solnej" kupionej już ładnych kilka lat temu.
Już 21 dzień babci wiec może i Wy skorzystacie z tego tutka i może nawet wykonacie ja z gliny :) tak jak ja :)



Potrzebne będą:

Glina samoutwardzalna około 200 g
szklanka z woda
nożyk
wykałaczki
drucik
wałek do ciasta


tym razem kupiłam taka glinę ale może być każda samoutwardzalna biała.
robimy dwa takie same wałeczki o długości około 10 cm , będą to nogi naszej babci

 następnie dwa krótsze wałeczki na ręce i doczepiamy za pomocą wody do nóżek , modelujemy dłonie


Z kulki formujemy główkę, mocujemy na samej górze , glinę przeciskamy przez wyciskarkę do czosnku robimy włoski, a na samej górze koczek, z malej kuleczki robimy nosek, a wykałaczką otwór na buzię , po bokach główki z małych kuleczek robimy kolczyki 


robimy dwie kuleczki i przyczepiamy je centymetr pod główka na tułowiu, będą to piersi babci.  Większą kulkę z gliny rozwałkowujemy na placek i wycinamy półkole i robimy spódnice, a z mniejszego półkola fartuszek

 teraz przyszedł czas na butki robimy dwie kulki i palcem wgniatamy środek, mocujemy je do nóżek

na fartuszku robimy kieszonkę, z takiego półksiężyca
a na piersi babci wkładamy prostokącik czyli gliniana bluzeczkę :) następnie robimy malutkie kuleczki na koraliki około 10 powinno  wystarczyć , a gdy  je już zamocujemy z dwóch dłuższych prostokątów robimy kamizelkę
Co ważne przyszedł czas na zgięcie raczek w łokciach i czynność ta musimy zrobić bardzo delikatnie aby lekko przesuszona już glina nie pękła...

 w ręce wbijamy pomalowane na srebrno wykałaczki, są to druty babci na których gdy babcia będzie już pomalowana można zawinąć włóczkę. Z drucika wyginamy okularki i wsadzamy je już teraz na nos babci, puki glina nie zaschła.
do głowy wbijamy haczyk, może być za spinacza albo tak jak u mnie  ze skręconego drucika
i babcia gotowa, trzeba poczekać 2 dni aby porządnie wyschła i będzie można ją pomalować :)

Witam serdecznie nowych obserwatorów i dziękuje za miłe komentarze :) Pozdrawiam kochani :*

12 komentarzy:

  1. Ale fajna babcia:):) Nigdy jeszcze nie bawiłam się gliną, a wygląda całkiem fajnie. Super kursik:) Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Po Twojej wyczerpującej lekcji chyba muszę kiedyś spróbować....Babcia super...Tak jak ja...hi...hi...Pozdrawiam pa...

    OdpowiedzUsuń
  3. Jesteś artystką!!Jestem pod wrażeniem;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super ta babcia!, trzeba się będzie chyba za nią zabrać....pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Super pomysł! Bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oooo!!! Ja też mam tę książkę :)Znam tę babcię...ale nigdy nie próbowałam się za nią zabrać :( Tobie wyszła genialnie :)))) I to jeszcze z gliny :)))Super!!! Bardzo mi się podoba...a okularki jak precyzyjnie wykonane :) Buźki ;*

    OdpowiedzUsuń
  7. Rewelacja , kiedy się na to patrzy to ma sie ochote zabrac do pracy... ale obiecałam sobie ,że w tym roku nie bede ciała 10 srok za ogon , takie cuda zostawiam mistrzom takim jak Ty.

    OdpowiedzUsuń
  8. Babunia to zbyt duże wyzwanie jak na początek :)

    Cieplutko pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Cieszę się, ze mogłam pomóc... :) Serdeczności przesyłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kochani a oto i autorka tej wspanialej ksiązki :) polecam na zagladanie na bloga http://cichutkikacikjoie.blogspot.com/ ,a jesli ktos chciałby nabyć tę ksiązkę to pewnie doradzi gdzie mozna to zrobić :) Polecam serdecznie :)

      Usuń

Popularne posty