Obserwatorzy

niedziela, 11 marca 2012

JAK ZROBIĆ STOJĄCEGO ANIOŁA - tutorial

Dziś pokażę Wam jak wykonać stojącego anioła :) mój co prawda będzie wisiał bo troszkę go zmodyfikowałam  :)

Będą potrzebne :
masa solna
wałek do ciasta
wykałaczka
jakaś wąska butelka
karton lub jakaś tektura
folia aluminiowa

Najpierw z kartonu wykonujemy stożek 



Sklejamy go taśmą przezroczystą aby zachował pożądany kształt
Następnie owijamy stożek folią aluminiową 




Masę solną rozwałkowujemy na duży placek o grubości około 7 do 1 cm i owijamy w rozwałkowane ciasto  stożek 




Ja stożek postawiłam na butelce aby móc go obracać swobodnie w każdym kierunku bez dotykania i palcowania masy , na czubku stożka robimy szyję a w nią wbijamy wykałaczkę na której osadzamy główkę ( oczywiście, łączone elementy zwilżamy delikatnie wodą)





Następnie robimy dwa wałeczki,( to będą raczki ) w których odwrotną stroną pędzelka wygniatamy wgłębienia w których umieścimy dłonie aniołka, ja w dłoniach zrobiłam dziurki aby potem przewlec przez nie sznureczek i zawiesić ozdobę. Ja robię wiszącego aniołka więc spód spódniczki pofalowałam aby kształty były nie regularne.

W ten sposób mamy już podstawową formę anioła wykonaną, ja jeszcze dołożyłam falbankę z masy solnej , szaliczek , kilka kwiatków i wstążeczki do sukienki ale każdy może go wykończyć według własnego uznania. :)


Następnie trzeba poczekać kilka dni aż anioł przeschnie i ewentualnie jak się już utwardzi wypiec w piecu . Wszystko zależy od jego wymiarów, mój jest akurat dość duży bo ma około 25 - 30 cm i na stojąco w piecu by się nie zmieścił wiec musiałam poczekać aż przeschnie aby móc go włożyć do pieca na leżąco.
Co do skrzydeł -  ja mam metalowe więc dopiero po pomalowaniu je przykleję, ale jeśli ktoś z Was będzie chciał zrobić je z masy solnej to najlepiej wypiec je osobno i po wyschnięciu przykleić dobrym klejem. Ja używam kleju gwoźdź w płynie bo dość szybko schnie i robi się z niego taka ceramiczna powłoka. Odradzała bym przyklejać skrzydła od razu  bo mogą po prostu pod siłą grawitacji spaść lub nie trzymać się wcale. Skrzydła zawsze można też zrobić z papieru obklejonego bibułą lub z piór i puchu.

Za kilka dni pokażę wam jak można pomalować Waszego aniołka :) 

Jeśli macie jakieś pytania piszcie na wszystkie odpowiem :)

5 komentarzy:

  1. świetne prace :) będę zaglądać :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne wskazówki:) na pewno wykorzystam, bo już kolejna osoba mnie męczy o stojącego Anioła;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny aniołek! Właśnie się zastanawiałam jak zrobić z masy solnej takie stojące kształty :) Bardzo dziękuję za tego tutka :):):)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przecudna sprawa chyba odkryłam swoje kolejne hobby!!!! Aż doczekać się nie mogę! Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bajkowy jest Ten aniołek. Śliczny ..bez malowania. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty