Obserwatorzy

wtorek, 19 czerwca 2012

Postarzanie przedmiotu techniką Shabby-chic - tutorial

Shabby-chic to prosty, ale bardzo oryginalny sposób na postarzenie dowolnego  przedmiotu. Ja pokarzę Wam dzisiaj jak tą techniką postarzyć deseczkę :) 



Potrzebne będą : 
drewniana deseczka
farba akrylowa biała
farba akrylowa ciemna np. czarna albo brązowa 
papier ścierny
świeczka
pędzelek płaski średnio szeroki 
 
Bierzemy deseczkę drewnianą, szlifujemy papierem aby powierzchnia deseczki była gładziutka i malujemy czarną farbą i czekamy aż przeschnie.

 Następnie krawędzie deseczki oraz miejsca gdzie chcemy mieś ciemne przecierki, pocieramy świeczką, zwykłą białą.
A następnie malujemy grubo farbą akrylową białą.


gdy farba przeschnie całą deseczkę szlifujemy papierem ściernym i w miejscach gdzie była nałożona świeczka wychodzą nam ładne przetarcia :)

taka deseczka ma już swój urok ale jeśli chcemy możemy jeszcze ją ozdobić serwetką albo w jakiś inny sposób :) ja zdecoupowałam deseczkę w serwetkę z różą jak wiecie  :)

i polakierowałam lakierem akrylowym , bo nie śmierdzi i spokojnie można lakierować w domu :) ale jeśli chcecie aby przedmiot jaki lakierujecie wytrzymywał wysokie temperatury to polecam lakier jachtowy -  koszt około 60 zł.

Techniką Shabby-chic można postarzać dosłownie wszystko, a mi bardzo podobają się tak postarzone  meble i już niebawem półeczka na misie Shabby-chic ...

19 komentarzy:

  1. Super kursik i piękny przedmiot CI wyszedł. Widzę, że podobnie tworzymy, nawet na wymiankę podobny prezent przygotowałyśmy:) Miło znaleźć pokrewną duszę. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jesteś cudowna, już dawno chciałam sie tego nauczyć, ale nie mogłam nic znależć w tym temacie. Oczywiście spróbuję i dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. O tak, pobielone postarzone - to cudo :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy przetarcia robić w jednym kierunku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie ma to znaczenia po prostu szlifujesz papierem scirym o średnim ziarnie . Jeśli chcesz uniknąć przebijania faktury drewna ( co może się zdarzyć) najlepiej pomalować farbą akrylową tą ciemną nawet dwa razy szczególnie na kantach.

      Usuń
  5. Dziękuję za kursik...przyda się bardzo oj bardzo:))Super!

    Dziękuję za odwiedziny na blogu oraz miłe słowa.Dodają mi to twórczych skrzydeł.
    Ślę uściski i słoneczne promyki z pozdrowieniami*
    Peninia ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja droga spadłaś mi z nieba!!!!:) właśnie zastanawiałam się jak się to robi......to teraz już wiem:) Dzięki że jesteś,bo wiele się od Ciebie mogę nauczyć.

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne zrobione i jak ładnie opisane a ja zawsze się zastanawialm jak to się robi, Dziękuję. Bardzo ładne zdjęcia robisz pewnie aparat masz bardzo dobry?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja wiem czy taki dobry , kupiliśmy trzy lata temu na allegro jako używany to hybryda czyli jeszcze nie lustrzanka ale już nie całkiem cyfrówka, Konica Minolta Dimage Z5 :)

      Usuń
  8. Super tutorial a jaki piękny efekt

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj, miło mi że dołączyłaś do grona moich obserwatorów oraz do zabawy "Podaj Dalej" :) Ja jeszcze nie rozejrzałam się dobrze u Ciebie na blogu ale już pierwsze parę postów bardzo mi się podoba. Chyba zostanę u Ciebie na dłużej :)
    Tutorial wspaniały! Widziałam też doniczkowego ludzika - śmieszny ale rewelacyjny pomysł :)

    Pozdrawiam,
    ComoLaLuz

    OdpowiedzUsuń
  10. ale cudny tutorial ... napewno z niego skorzystam bardzo fajny ... slicznie wyszło pozdrawiam ciepluteńko

    OdpowiedzUsuń
  11. Super wiedziałaś kiedy go pokazać właśnie miała szukać ja to sie robi bo mam do zrobienia jedna rzecz:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny pomysł z tą świeczką. Na to bym nie wpadła

    OdpowiedzUsuń
  13. o o o o o o tego właśnie szukałam, zakochałam się w schabby chic!!!

    OdpowiedzUsuń
  14. O! o to to mi się bardzo podoba, az nieskładnie myślę z wrażenia - natchnęłaś mnie i gdyby nie to że córka juz śpi to bym leciała odkręcać półkę w jej pokoju, która czeka na nowy design :) Pozdrawiam
    P.S. Fajnie tu u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. czy tą metodą możena również pokryć puszke??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak można ale należny puszkę najpierw pokryć farbą do metalu ciemną a następnie np białą akrylową

      Usuń

Popularne posty