Obserwatorzy

piątek, 15 czerwca 2012

Doniczkowy Ludzik - tutorial

Jakiś czas temu wpadłam na pomysł żeby na naszą działeczkę (jak już będzie gotowa :P) postawić doniczkowego ludka i zaczęłam intensywnie myśleć jak go zrobić .... i wymyśliłam :)


Potrzebne będą :
  1. doniczki 2 duże 
  2. 8 średnie na nóżki
  3. 6 małych na rączki
  4. podkład oraz lakier bezbarwny
  5. farby akrylowe i pędzel oraz gąbka do tapowania
  6. długi gwoźdź albo jakiś metalowy twardy drut
  7. sznurek
  8. folia aluminiowa
  9. dwa guziki ( jakie chcecie duże małe albo różne)
  10. igła z nitką
  11. małe buciki dziecięce ( mogą to też być małe gumiaki)
  12. malutkie rękawiczki dla noworodka albo inne jakie chcecie :) 
  13. śruba z nakrętką 
 Zaczynamy :) wszystkie doniczki najlepiej papierem ściernym troszkę zmatowić i spryskujemy podkładem, koszt takowego to np. w Praktikerze od 10 - 16 zł.



 Czekamy aż wyschną.
Primer wygląda tak :) 

W między czasie jak doniczki nam schną, ze sznurka pleciemy warkoczyk o długości około 25 - 30 cmm, bierzemy rękawiczki niemowlęce, folie aluminiową , igle i nitkę, będziemy robić  rączki.


 sznureczek wkładamy w folie i zagniatamy kulkę  tak aby sznurek pozostał w środku,

tak zgnieciona kolkę wkładamy w rękawiczkę


i zaszywamy koniec rękawiczki nitką,tak aby sznureczek z kulką z foli już pozostał w środku

W tej chwili idziemy po nasze doniczki, na początek bierzemy najmniejsze doniczki trzy i będziemy je malować ,a konkretnie maczamy  gąbeczkę w farbie, nadmiar farby zostawiamy na kartce i delikatnie przyciskając gąbkę do doniczki , tapujemy.


ja wybrałam kolory pomarańczowy, różowy i fioletowy a Wy możecie jaki się Wam najbardziej podoba :) 


Po pomalowaniu doniczki wyglądają tak, gdy farba wyschnie lakierujemy je lakierem w sprayu znów czekamy aż przeschną.
Teraz możemy zacząć składać nasze rączki w całość...

na sznureczku zaraz przy rękawiczce robimy gruby supełek, na nim zawiśnie pierwsza doniczka,

koniec sznurka przewlekamy przez dziurkę w doniczce, i w ten sposób doniczka powinna zawisnąć na supełku

znowu powtarzamy czynność, czyli plączemy supełek i zawieszamy kolejną doniczkę, po zawieszeniu wszystkich trzech rączka wygląda tak,  tak samo postępujemy z drugą rączką.

Kolejnym elementem jaki wykonamy będą nóżki. Bierzemy bucik i drutem nagrzanym nad gazem robimy  dwie dziurki  w spodach bucików , przez te dziurki przewlekamy sznurek  wiążemy go w środku buta, a drugi koniec sznurka wyciągamy od strony w która normalnie wkładany stópkę.

teraz bierzemy cztery  średnie doniczki i na podobnej zasadzie jak przy raczkach robimy supełki na sznurku który wychodzi z bucika  i zawieszamy doniczki, jeśli w doniczce nie ma dziurki od spodu to robimy ją rozgrzanym drucikiem.

tak powinna wyglądać nóżka ludzika, doniczki najlepiej  pomalować najpierw i zabezpieczyć farbę lakierem zanim poskładamy nóżkę, drugą nóżkę robimy identycznie. 

Teraz  czas na tułów, robimy go z dużej doniczki, oczywiście jeśli doniczka nie ma dziurki od spodu albo ma za małą robimy dziurkę albo powiększamy ją, ja swoją powiekszyłam tak aby bez problemu mogła przez na przejść śruba.


W doniczce musimy jeszcze zrobić cztery dziurki 2 na dole doniczki na nóżki i dwie u góry na rączki



Doniczkę malujemy, tapując gąbeczką.


czekamy aż przeschnie i malujemy pędzelkiem co chcemy, ja uznałam że będzie to fartuszek w rumianki :)
tak wygląda po pomalowaniu :) jak wyschnie lakierujemy. 

teraz czas na połączenie nóżek z korpusem, wkładamy sznureczek  od  nóżki w dziurkę na dole doniczki.



od wewnętrznej strony robimy supełek :)
 identycznie postępujemy z drugą nóżką. Nasz ludzik ma już nogi :)


oczywiście w identyczny sposób mocujemy rączki :)

Teraz czas na głowę  głowa :)  Ja zdecydowałam że mój ludzik będzie miał oczy z guzików i uśmiech z włóczki, więc w pierwszej kolejności musiałam gorącym drucikiem zgubić dziurki na oczka i uśmiech :)

uśmiech najpierw narysowałam kredką aby był prosty :P 

gdy już wypalimy dziurki zaczynamy malowanie jak jak wcześniej :D tapując gąbeczką.

jak przeschnie  lakierujemy 
następnie  nawlekamy włóczkę na igłę i przewlekamy przez  dziurki aż powstanie uśmiech :)

 przyszywamy guzikowe oczka 
teraz ludzim na juz twarz 

pozostało nam już tylko połączenie dwóch największych doniczek czyli głowy i tułowia  za pomocą śruby.

w ten sposób 
i ludzik gotowy :) 
doniczkę z tułowia proponuję w środku zalać betonem po to aby doniczkowy ludzik był stabilna gdy do głowy wsadzimy ziemie i posadzimy kwiatka.  Mój ludzik będzie siedział na łonie natury więc  przy silnym wietrze musi być obciążony żeby się nie wywrócił. Mam nadzieje że zrozumieliście ten kursik i że Wam się przyda :)  Pozdrowionka :)

14 komentarzy:

  1. hehehehe dobre:) Ale ty jesteś pomysłowa kobietka :) Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny tutek . Nie mogę wysłać do Ciebie wiadomości wysłać na pocztę .Proszę napisz mi choć na blogu u mnie swój ulubiony kolor . Chciałabym ,żeby wymianka była miłym doświadczeniem dla Ciebie :) Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  3. ale fajny ten ludek doniczkowy:):) aż się buzia cieszy jak się na niego patrzy:) super pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł, a ludek nieziemski :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super ludzik:))
    Ślę uściski i słoneczne promyki z pozdrowieniami*
    Peninia ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. ależ Ty masz pomysły!! niesamowity ten ludek:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super to wymyśliłaś :)))Bardzo mi się podoba :)))Pozdrowionka !!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. a taki prosty się wydawał! niesamowity pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuje że zaprosilas mnie aby zobaczyć swojego ludzika doniczkowego...jest slodki, gratuluje cierpliwości w łaczeniu oraz talentu malarskiego , doniczkowa ozdoba wyszła Ci pięknie. (zaraz poinformuje mojego męża ,,MEJ_p" że ma nielada wyzwanie w twojej osobie ) Pozdrawiam TUE_
    zaprasza w nasze progi
    www.szydelkowekoronki.blog.onet.pl
    oraz na bloga mojego męża
    http://bohaterogrodu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty